Media społecznościowe – zaistniej w sieci

0
1763
media społecznościowe

Tak jest! Media społecznościowe to Twoje potężne narzędzie marketingowe. Dane statystyczne wykazują, że z roku na rok użytkowników Social Media przybywa! Co roku, wzrost dla popularnych stron społecznościowych wynosi kilka procent. Wzrost ten dotyczy zarówno użytkowników pełnoletnich jak i „młodego narybku”, który rozpoczyna użytkowanie sieci. Wniosek, który sam się nasuwa jest taki, że rynek Social Media nie jest nasycony i cały czas się rozszerza – dla nas to doskonała informacja, bo z każdym rokiem będziemy mogli dotrzeć do większej liczby klientów.

Media społecznościowe

Teraz spróbujmy odpowiedzieć sobie na pytanie, w które media społecznościowe warto „zainwestować” i promować na nich swój biznes. Przyjrzymy się najbardziej popularnym stronom społecznościowym oraz ich użytkownikom w 2014 roku. (Ciekawy raport można znaleźć na blogu sotrender.pl).

1. Facebook

Jest niekwestionowanym liderem pośród mediów społecznościowych – nie tylko w Polsce. Na początku 2014 zrzeszał ponad 15 milionów użytkowników w naszym kraju! A prognozy wzrostu dla tego portalu w Polsce są jeszcze bardziej ciekawe. Przewiduje się, że na koniec 2014 roku na Facebook’u może już być 19 milionów polskich userów. Jak już wcześniej wspominałem – im więcej użytkowników tym więcej potencjalnych klientów, dlatego warto promować się właśnie na Facebooku! Porady, jak tworzyć i prowadzić FanPage na Facebooku odnajdziesz w innym wpisie.

2. YouTube

Może Cię to zdziwi, ale ten największy portal wideo na świecie, w Polsce zajmuje już 2 miejsce na liście największych Social Media. Na początku tego roku YouTube odwiedzało trochę mniej niż 15 milionów Polaków. Liczba unikalnych użytkowników polskiego YouTube’a na końcu tego roku może sięgnąć nieco powyżej 16 milionów. Aby zaistnieć na tym portalu wymagane są, oprócz ciekawego pomysłu, zamiłowanie do filmu, znajomość montażu a nie rzadko posiadanie odpowiedniego sprzętu do nagrywania. Mimo tego typu trudności, przekaz filmowy doskonale trafia do odbiorców, bo obecni użytkownicy internetu wolą „obejrzeć” materiał niż go czytać.

3. Pinterest

Pinterest został stworzony w 2010 roku i od tego czasu liczba jego użytkowników wzrasta. Zajmuje ostatnie miejsce na podium w klasyfikacji polskich mediów społecznościowych. Za jego pomocą będziesz mógł dzielić się materiałami (w większości) wizualnymi z innymi użytkownikami… ale czemu nie pokazać swoich materiałów potencjalnym klientom, użytkującym ten portal?

4. Google+

Google+ uplasował się na 4 miejscu. W Polsce użytkuje go (zaledwie) 4 miliony użytkowników. Dlaczego tak mało? Możliwe, że Google+ został „wygryziony” przez konkurencje bądź po prostu za późno wszedł na rynek (2011 rok). Mimo to, przewiduje się że na koniec 2014 roku G+ będzie posiadał ponad 5,5 miliona użytkowników.

Inne media społecznościowe

Co mogę powiedzieć o NaszejKlasie albo Twitterze? Otóż w prognozach przewidywana jest dla nich stagnacja (na podstawie dotychczasowych współczynników wzrostu). NaszaKlasa obecnie posiada 8 milionów użytkowników, ale ta liczba może zacząć spadać (użytkownicy migrujący na bardziej popularne portale). Twitter w Polsce zrzesza trochę ponad 2 miliony użytkowników – jednak i w tym przypadku prognozy wzrostu nie są pozytywne.

Podsumowanie

Media społecznościowe gromadzą miliony (już niedługo dziesiątki milionów) użytkowników w Polsce. Niekwestionowanym liderem jest Facebook. 2 miejsce zajmuje YouTube, a 3 Pinterest. Jeżeli jeszcze nie stworzyłeś konta na choćby jednym z tych serwisów, to zrób to! Tego typu profile są darmowe i mogą pomóc Ci odnaleźć nowych klientów!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Wypełnij CAPTCHA * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.